پیام تبریک مدیر کل بهزیستی استان بوشهر به مناسبت روزجهانی کم بینایان و نابینایان (عصای سفید)

دکتر حیدر عزیزنژاد در پیامی روز جهانی نابینایان و کم بینایان (عصای سفید) را به تمامی روشندلان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در متن پیام مدیر کل بهزیستی بوشهر آمده است:

به نام خدا

روز نابینایان (عصای سفید) یادآور اراده ای است که در سال ۱۹۵۰میلادی به همت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و شورای جهانی نابینایان تبلور یافت و منجر به تصویب قانون "عصای سفید" گردید تا حقوق اجتماعی نابینایان به عنوان عضوی از یک جامعه متمدن، محترم شمرده شود.

روز عصای سفید، بهانه ای است که یادی کنیم از عزیزانی که از نعمت بینایی محروم هستند اما دلی روشن دارند که دستان نوازش خداوند را بر روی گونه های تب دار گل ها، لمس می کنند، کسانی که در نفس های نسیم و در تار و پود جانشان، زندگی معطر می گردد.

نابینایان به عنوان قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه معلولان محسوب می شوند چرا که آنها فقط از نعمت بینایی محرومند اما با افکار و رفتار می توانند هر کاری را که ما تصور می کنیم انجام دهند، آنها می خوانند، می نویسند، شعر می سرایند، صاحب مقام می شوند، ورزش می کنند، می آفرینند و موفق می شوند و امروزه بارها شاهد موفقیت این عزیزان در تمامی عرصه ملی و بین المللی هستیم.

در پایان این روز را به همه نابینایان و کم بینایان عزیز که با شعار "دسترسی به فناوری، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان" نامگذاری گردیده به نابینایان استان بوشهر و خانواده محترمشان تبریک و تهنیت گفته و برای روشن دلان عزیز آرزوی بهروزی و سلامت دارم.

امید است در سایه الطاف امام عصر (عج) شاهد موفقیت‌های روزافزون این عزیزان باشیم.

دکتر حیدر عزیزنژاد

مدیر کل

کد خبر 119625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد